Monday, March 29, 2010

Dia yang pergi

Dari raut kegelisahan ini
aku hantarkan cahaya pada hati
mengubat sepi
aku hantarkan sinar Ilahi
mencari kasih abadi

Hari ini aku bangun dengan redha
merendah pada-Nya
harus tunduk percaya
ketetapan Maha Suci
sentiasa kekal abadi
ketahuilah diri
dia telah pergi
walau aku masih di sini

Ya Ilahi
harus aku teruskan perjuangan
di puncak keilmuan
demi perjuangan yang tak mungkin padam!


29/3/2010- 9.02 am

(Dia sentiasa bernafas dalam hatiku walau kuburnya telah kutemu. Pergilah rindu yang tak hilang dari senduku. Pergilah kasih yang tak pudar dari jiwaku. Ada doa buatmu. Ada semangatmu yang tak luntur dalam benakku)

Al- fatihah buat guruku, Cikgu Haizatul Azura. Semoga rohmu dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang beriman...

No comments:

Post a Comment