Sunday, October 7, 2012

Usah Lafazkan Nama Ini...

Laungan azan subuh dua saat yang lepas meresap sayup di tangkai hati. Betapa luasnya kebesaranMu Ya Allah. Masih kau beri peluang dan ruang kepada hambaMu untuk terus bertebar di bumi. Bertebar untuk mereka lalui segala macam nikmat bahagia dan pedihnya sengsara. Bagi yang berputus asa, lenyaplah nikmat syurga, namun bagi yang redha pasti syurga tempatnya. Bagi yang mengharapkan sesuatu yang tidak pasti, berhentilah daripada melafaz nama mereka-mereka yang engkau tinggalkan.
Hari ini perlu kau  lalui dengan hati yang pasrah. Tolong tinggalkan nama mereka di pangkal jalan dan kau laluilah jalan yang kau pilih selama ini. Jalan yang kau cukup yakin kau akan bahagia. Cari kebahagiaan mu sendiri dan lepaskan mereka yang kau tinggalkan sekian lamanya. Kau terlalu menjaga maruah cinta. Kau yang menelaah masa depan yang sia-sia. Dan kau yang terlalu memilih kebahagiaan sendiri. Demi maruah yang kau jaga sekian lamanya, kau rela hancurkan nama mereka yang separuh nyawa mencari sisa bicara.
Hari ini mereka cukup tabah dalam melalui jalan itu dan yakinlah engkau, nama-nama yang kau tinggalkan dulu sudah dimiliki. Cukuplah untuk kau ketahui, kini tiba masanya kau berhentilah daripada melafazkan nama yang kau tanam di dasar hati. Percayalah, mereka cukup redha menanti bahagia sedangkan kau hanya pandai menanam namun tidak akur dalam membajanya.... :)

No comments:

Post a Comment