Monday, January 18, 2010

Rama-rama (Jangan Cari Pasal kalau tak nak susah)huhu

Ini kira pengalaman jugalah nak dikongsi! Benda ni betul-betul jadi baru-baru ni.
Satu malam tu, dalam pukul 1-2 pagi lah juga.(ada ka malam? lantaklah) aku keluar ke toilet dengan roomate. Gosok gigi! Gosok gigi punya gosok gigi, aku terpandang sekor rama-rama ni di mozek putih. Huh, cantiklah! kataku dalam hati.

Mau tak cantik, warna kuning! Memangberseri-serilah. Kira aku terpikat jugalah.Waktu aku nak keluar tu, aku saja main-main dengan rama-rama ni. Punya la jinak. Dia siap naik atas tangan aku. Tak mau terbang.

apa lagi, terus aku bawa balik. Roomate aku kata jangan main-main.
Tapi dah memang dasar bantah cakap orang ni, bantah juga. hahahaaa
Aku pun bawa balik bilik. Sampai ja depan pintu bilik, tiba-tiba rasa kesian kat rama-rama
ini. Aku pun kata,

"Alah, kalau bawa masuk bilik, mesti kena kipas. Kesian la pulak! Tak pa la rama-rama ai, kau duduk jalah kat luar. Aku nak masuk tido dah ni! Esok aku ada kelas!" Hah, lebih kurang macam tu la aku kata kat rama-rama tu. Dalam hati sedih juga sebab tinggalkan rama-rama tu tidur kat luar. Lepas tu, aku pun masuk lah bilik.

Dengan bismillah, aku pun tidurlah. Masa aku tidur tu, mai makhluk Allah ni, Ya Allah, apa bendapun aku tak tahu, punyalah teruk! Takut nak bagi tau, memang malam tu aku tidur dalam mimpi yang amat-amatlah menakutkan! rasa takut pulak nak cerita. HUHUHU!

Bangun pagi, aku rasa terketar-ketar la juga, Allah juga yang tahu. Bila aku bagi tau roomate aku, depa kata, ni mesti dari rama-rama yang aku ambil kat toilet tu. Aku tak nafi jugalah. Ada betulnya! Bila aku report kat mak aku di kampung, hah, apa lagi, memang kena juga la dua tiga das! padan muka! huhuhu...

Moral story n morynya, lain kali jangan dok baik hati sangat main binatang yang entah dari mana-mana ni. Jangan jadi macam aku, sampai macam tak betul gak la pas bangun pagi tu. Lepas selawat sikit tu, dah kembali normal!ermmmm...itulah ceritanya! Oklah, dah pukul 2.21 pagi ni! nak tido dah! sambung lain kali la ya.

No comments:

Post a Comment